Община Кюстендил отново е партньор в провеждането на втората IT конференция, като тази година към събитието е предвидена и интерактивно-лекционна платформа,която ще се проведе в рамките на три дни и ще се включат тринадесет лектора - водещи специалисти в областта,съобщи за “Кубер прес”, Юлия Иванчева- Началник сектор"Протокол и връзки с обществеността" в Община Кюстендил. Те ще споделят опита си с кюстендилските ученици чрез демонстрации и интерактивни методи. Своеобразен дигитален старт на мероприятието е организираната „Работилница по роботика”, в която кюстендилските ученици ще се запознаят с някои основни принципи в тази сфера. Началото е на 11 май от 10.00 часа в Обединен детски комплекс, като програмата включва запознаване с хардуер и софтуер.
Дейностите на Работилницата продължават на 12 май от 09.00 часа, когато участниците ще имат възможност да сглобят робот, базиран на Arduino, който после ще програмират със софтуер за изпълняване на различни задачи.
Образователната инициатива е финансирана от Европейската комисия по програма на Европейския съюз за изследвания и иновации и участие ще вземат водещи изследователи от Институт за автоматизация и контрол към Техническия университет във Виена, Школа за социални науки към Кардифския университет, Европейски Софтуерен Институт – Център Източна Европа.
Заключителният етап на IT - събитията ще бъде на 13 май 10.00 часа в парк-хотел „Кюстендил”, където освен обобщителна дискусия на учениците за натрупания опит и знания в Работилницата, ще се състои и втората IT конференция, насочена към по-големите ученици с интерес към дигитализацията, автоматизацията и програмирането. Събитието се предхожда от състоялата се миналата година, първа по рода си, лекционна среща за Дигитални и IT технологии, на която присъстваха ученици от 8 – 12 клас на кюстендилските училища. Тази година конференцията е насочена към нови теми, презентиращи конктертни дейности на достъпно ниво. Роботизация в образованието, дигитална нервна система, предприемачество, разработване на StartUp, същност на “LeadStreet” - настолна игра, която учи децата на важни личностни умения, както и хостинг, маркетинг в социалните мрежи са само част от цялостната лекционна програма. Целта на проекта е запознаване на младото поколение с възможностите, които предоставя сектора, както и стъпките, които предприема всеки начинаещ програмист за кариера и развитие в сферата. Kuber press |