Рубрики
Third slide
Туристите от ТД „Осогово” с екскурзионно летуване в Рила планина
  Категория: Общество     18:09 - 2/August/2018

Туристите от ТД „Осогово”, град Кюстендил с екскурзионно летуване в Рила планина,маршрутът: Кирилова поляна, хижа „Рибни езера”, хижа „Грънчар”, хижа „Заврачица”, хижа „Чакър войвода”, Боровец,съобщи за “Кубер прес”, Силвия Михова секретар на ТД Осогово Кюстендил.
“Първата ни спирка беше на Рилският манастир, където запалихме по свещичка за здраве и хубаво време. Скоро след това се озовахме пред бунгалата на Кирилова поляна, където трябваше да преспим първата вечер. И хоп – изненада! Нямаше никой! Никой не ни чакаше, нито ни посрещаше... Бунгалата бяха заключени и изглеждаха занемарени. Почакахме около половин час и решихме да тръгнем към следващата хижа по пътя ни – „Рибни езера”. След по-малко от 5 часа, играейки си на криеница с дъжда, бяхме в хижата. Настаниха ни в бунгалата и с нетърпение зачакахме вечерните часове, отредени за китарата и песните. На другия ден групата се раздели на две: едните се разходиха до Смрадливото езеро (най – голямото високопланинско езеро на Балканския полуостров) преди обяд, а другите следобяд. В крайна сметка и двете групи бяха почти еднакво мокри. Това повиши настроението преди втората концертна вечер на 2300 метра надморска височина. На третата сутрин поехме по дългия маршрут до хижа „Грънчар” в 7.30 часа. Наслаждавахме се на чудните гледки към връх „Канарата”, връх „Вапа”, връх „Ковач”. И там някъде около последния връх се появи дъжда – тих, непретенциозен и упорит. Отново в действие влязоха дъждобраните – и така до хижата с едноименното езеро пред нея. Вечерта отново китарата извиси глас, въпреки негостоприемния хижар и неадекватното му поведение. Предстояха ни още два дни с прекрасни гледки. В първия тръгнахме по Кайзеровия път към хижа Заврачица и успяхме да изпреварим дъжда с минути. Посрещнаха ни с курбан, раздаден за здраве от хижарите. Настаниха ни и започна най – веселата част, релаксиращата. През втория ден отново изпреварихме дъжда до хижа „Чакър войвода”. Изключително гостоприемното посрещане ни настрои за много песни вечерта в дъжда. В тъмното се разрази гръмотевична буря, колкото да напомни, че и този път минахме между капките. Музиката на душата и на дъжда се сляха в обща симфония за китара и туристи. Чувствахме се щастливи от поредното приключение, заредило ни с енергия, здраве и увереност, че щом природата може да бъде толкова грижовна и обичаща и ние, хората сме длъжни да правим същото... На другата сутрин, неделя, 29 юли, изчакахме дъжда да приключи и в 8.30 часа тръгнахме към Боровец, всеки притиснал своите преживявания в хербария на безценните си рилски спомени. След по – малко от три седмици предстой следващото ни екскурзионно – музикално летуване в Пирин и затова, когато вече бяхме в автобуса на път за Кюстендил, някой прошепна: „Довиждане Рила! Добре дошъл Пирин!””,разказва Любомир Младенов – водач към ТД „Осогово“ гр. Кюстендил.

Kuber press

Назад кън всички новини

Времето
Анкета

Ще се справите ли с високите цени на горивата!